lørdag 22. september 2012

Pluttselig var det helg igjen, og enda bedre; det er strålende vakkert høstvær ute. Vindstille og sol. Det er ikke mye som kan måle seg med en vakker høstdag. I går gikk jeg en runde rundt tjernet der jeg bor. Nesten ikke en krusning å se på vannoverflaten.  Siden kom det et ungt forelsket par på tur. De slo seg like godt ned ved dissa mi, og ble værende der i lang tid. Trodde det var tydelig at det var privat område etter at jeg hengte opp den dissa, lykta og noen blomster, men dette paret ble værende i langt over en time.












Jeg har endelig fått min kjære mann hjem fra jakt. Joda, han hadde med seg masse godt hjortekjøtt, noe som resulterte i at vi måtte ut å kjøpe ny stor fryser.  Gleder meg til å smake på godsakene. Dette var første gang han gikk på storviltjakt, og vi er superglade for at den stakkar hjorten var på rett sted til rett tid for vår del. Kanskje jeg heller skulle si på feil sted til feil tid for den stakkars hjorten.

 I dag gikk mannen min og jeg tur i skogen, det gjør så godt å få bevege seg i ulendt og variert terreng. Det gjør godt for både kropp og sjel. Jeg elsker sildrende vann. Det aller beste er om jeg også kan dyppe beina nedi vannet, men i dag var det litt for kaldt for det. Jeg elsker luktene i skogen og lyden av fossefall og fugler. Legg merke til den tynne tåka som ligger over elva. Det er så vakkert når sollyset bryter gjennom.


 
 

Solstråler gjennom tåkedis.
Jeg er så takknemlig for alt det vakre Gud har skapt. For naturopplevelser, for godt samvær og evnen til å utrykke seg. Jeg setter stor pris på de gode samtalene som ofte faller mer naturlig når en er ute og går i flotte omgivelser. Jeg er takknemlig for Lyset.

Johannes 8:12
Igjen talte Jesus til folket og sa: "Jeg er verdens lys. Den som følger Meg, skal ikke vandre i mørket, men ha livets lys.

Ha ei strålende flott helg da folkens!

1 kommentar:

  1. For noen flotte bilder du har tatt:) Naturen er Guds mesterverk og noe så magisk:) ønsker deg en strålendes helg:) Klem Davina

    SvarSlett