fredag 14. september 2012

FREDAG

Så var det jammen meg fredag igjen. Dagene og ukene går så fort. Gubben min er på jakt, og en sønn studerer i USA. Er utrolig takknemlig for å ha noen igjen hjemme. Selv om jeg ikke akkurat ser så mye til eldstemann da.
Min datter som vanligvis ikke er hjemme før i halv fem tiden, var ferdig på skolen tidlig i dag og kom hjem i halv ett tiden. Dette var herlig. Endelig litt kvalitetstid med godjenta mi.

Vi lurte på om vi skulle spise lunch ute i dag, men bestemte oss for å reise hjem og kose oss hjemme. Jeg satte i gang med å lage basilikumpesto for å ha på smørbrødene våre. Pesto av forskjellig slag er noe jeg liker veldig godt, det "kvesser" opp maten, samtidig som det er utrolig lett og raskt å lage.


       

Fantastisk å få tid til å nyte en god lunch med ei flott jente, prate masse og bare kose oss.
Ferske plommer er heller ikke å forakte.

Siden det tross alt er fredag, måtte vi pynte med nykjøpte roser. Blir så koselig med plomster på bordet.
Nå er godjenta mi reist på weekend med venner, og jeg skal nyte helgen til fulle. Med fred og ro, musikk og MacBooken min og så Pusur da. Håper også at du nyter helgen.

Et lite bibelvers med inn i helgen: Filipperbrevet 4:4-6
Gled dere i Herren alltid! Igjen vil jeg si gled dere! La deres milde sinnelag bli kjent for alle mennesker! Herren er nær. Vær ikke bekymret for noe, men la i alle ting deres bønneemner komme fram for Gud i bønn og påkallelse med takksigelse.

2 kommentarer:

  1. Lyst å dele pesto oppskriften med oss? :) Dette så bare snadder ut:)

    Ønsker deg en kreativ uke:)

    Klem Davina

    SvarSlett
  2. Joda, det kan jeg vet du. ;-)
    Jeg bruker:
    3 ss pinjekjerner, 1 potte basilikum, litt salt, 100 g revet, fersk parmesan, 2 fedd hvitløk, ca 3 dl olivenolje.

    Jeg hiver alt i blenderen og kjører til det er en fin og jevn masse.
    Vet at noen tar seg bryet med å riste pinjekjernene først i tørr panne. Det har ikke jeg gjort.

    Ved å bytte ut basilikum med tørkede tomater, blir det en aldeles nydelig tomatpesto. Lykke til!

    SvarSlett