søndag 30. desember 2012

Da er selve julen over for denne gang. Her kommer noen stemningsbilder fra vår jul, av julepynt, borddekking og julemat. Julefrokosten er en stor begivenhet i dette hjemmet. Da samler vi hele slekta på begge sider, smått og stort. Det kjekke er jo at til og med våre nieser og nevøer fortsetter å komme på julefrokosten hos onkel og tante, selv etter at de har flyttet ut, giftet seg og en av dem har til og med fått sitt første barn som også er med. Kjenner vi noen som er alene denne dagen blir de også invitert. Dette året var min svigerindes mor (min brors svigermor) med for første gang, og svogeren min tok med seg en kar han kjenner som var alene. Vi var tilsammen 36 stk til såkalt frokost. (kanskje vi heller skulle kalle det en julelunsj, det har noe med tidspunktet å gjøre, he he)

Her er bilder av borddekking i advent, på kjøkkenet og til jul.

Bilder fra blandt annet julefrokosten, da er det selvbetjening på kjøkkenet som gjelder. Litt julekaker og til slutt, desserten som min kjære laget 2. juledag. 

Juletreet vårt er ikke av de mest stilreine kan en si. Men det er fullt av gode minner. Her er noen få bilder som viser litt av historien vår. De første årene pleide min kjære å kjøpe en spesiell juletrepynt for hvert år, med årstall på. Siden har vi gjerne handlet en spesiell juletrepynt fra steder vi har besøkt det året. Engelen til høyre var en kjær gave jeg fikk for noen år siden. Litt pynt har jeg fremdeles som barna har laget og gitt oss gjennom årene. Veldig gode minner med hver minste lille pynt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar