søndag 2. desember 2012

Advent

Advent er her! 

1´ste søndag i advent er her. Snøen har lagt seg ute, fyr på peisen inne, tente lys og kongerøkelse. Det er en fantastisk tid vi går i møte. Sender takknemlige tanker opp til Gud, for familien, vennene, freden og gleden. At vi kan gå nok en jul i møte med glede og forventning. Sender også noen tanker til dem som sitter alene og gruer seg til de langdryge helligdagene som kommer med ensomhet. Lurer litt på om jeg vet om noen som er alene i Julen og som kunne blitt gald for en invitasjon?
Likevel kan jeg ikke la være å glede meg over adventspyntet hus, og gode venner som var her på juebord i går kveld.  Vi har lov til å glede oss! Det er jeg overbevist om! Men det er lov å tenke nytt når det gjelder hvem vi skal tilbringe helligdagene med. Kan ikke komme på noen i vår omgangskrets, nabolag eller i område rundt her som jeg vet er alene, men vil ikke la den tanken bare svinne hen enda.

Her er noen bilder fra min advent.
De livlige, vårlige sommerfuglene som har prydet trollhasselen hele sommerhalvåret hår nå måtte vike for englevinger, hjerter, stjerner, kongler og kuler.

Minner om englene som kom med budskap fra Gud, om en frelser.

Minner om Guds kjærlighet til oss.

Minner om stjernen som viste vei.


Litt av "julebordet" dette året. Holder meg til adventsfarger jeg. :-)

Julekrybbeløperen som jeg kjøpte i USA for et par år siden har fått fast plass på drageren i TV stua.

Adventsstemning i vinterhagen.

Veldig fornøyd med den nye adventsstjerna.

Ønsker alle lesere en fredelig, hjertelig advent, fylt med glede, håp og gode relasjoner.

Hilser dere med litt av julens glade budskap fra Luk 1:30-33

Men engelen sa til henne: "frykt ikke, Maria! For du har funnet nåde hos Gud. Hør! Du skal bli med barn og føde en sønn, og du skal gi ham navnet Jesus.
Han skal være stor og kalles Den høyestes Sønn, og Herren Gud skal gi ham hans far Davids trone.
Han skal være konge over Jakobs hus til evig tid; det skal ikke være ende på hans kongedømme."






1 kommentar:

  1. Koselige bilder:)

    Ha en fin adventstid:))

    Hilsen Charlotte

    SvarSlett